Retourbeleid – Tweedehands Verzamelen

Bij Tweedehands Verzamelen verkopen wij uitsluitend tweedehands artikelen. Onze producten zijn uniek, gebruikt en vaak voorzien van zichtbare gebruikssporen. Wij doen ons best om de staat van ieder artikel duidelijk te omschrijven en goed zichtbaar te maken op de foto’s. Hieronder lees je onze voorwaarden met betrekking tot ruilen en retourneren.


๐Ÿ›’ Aankopen in de winkel

Voor aankopen die in onze fysieke winkel worden gedaan geldt geen wettelijk retourrecht.
Elektra ruilen is mogelijk, uitsluitend op vertoon van de kassabon en binnen 3 werkdagen  na aankoop, mits het artikel zich in dezelfde staat bevindt als bij verkoop.


๐Ÿ“ฆ Online aankopen & verzending

Bij online aankopen (bijvoorbeeld via Facebook of Marktplaats) heb je als consument recht op een wettelijke bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van het product. Tijdens deze periode mag je het product zonder opgaaf van reden retourneren, mits het artikel:

  • in dezelfde staat verkeert als bij ontvangst;

  • niet extra beschadigd of gebruikt is;

  • binnen 14 dagen na melding ook daadwerkelijk retour wordt gezonden.

De kosten van retourzending zijn voor rekening van de koper.


๐Ÿ” Tweedehands artikelen & zichtbare slijtage

Onze artikelen zijn tweedehands en kunnen sporen van gebruik vertonen. Als gebruikssporen of slijtage vooraf duidelijk zijn vermeld in de beschrijving of zichtbaar zijn op de foto's, dan is dit géén geldige reden voor retour.
Door tot aankoop over te gaan ga je akkoord met de omschreven staat van het product. Klachten over eerder gemelde slijtage of gebreken kunnen wij daarom niet in behandeling nemen.


โš ๏ธ Uitzonderingen

  • Zakelijke aankopen (B2B) vallen niet onder het herroepingsrecht.

  • Artikelen die speciaal zijn gereserveerd of op maat zijn uitgezocht kunnen niet geretourneerd worden.

  • Artikelen die beschadigd zijn geraakt tijdens retourzending worden niet geaccepteerd.


โ“Vragen of een klacht?

Neem bij vragen of problemen binnen 3 dagen na ontvangst contact met ons op via Facebook of e-mail. Voeg altijd foto’s toe bij eventuele schade of afwijkingen.